Thursday, June 04, 2009

芥菜种

马太 13:31-32

MATTHEW 13: 31-32
He told them another parable: ' The kingdom of heaven is like a mustard seed, which a man took and planted in his field. Though it is the smallest of all your seeds, yet when it grows, it is the largest of garden plants and becomes a tree, so that the birds of the air come and perch in its branches. "


最近都一直分享芥菜种的故事

想回过去,在我还没有真真被神触摸事我就好像一粒超小的芥菜种,当时还没有人把我种在对的田里。在那段日子里过的非常空虚和无奈,做了好多很讨人厌的东西。
很奇妙的是, ‘’ 依然没放弃我,在人群茫茫里寻找回我,有人把这里有空虚又无奈的种子栽种在 种的田里里。栽种的日子里,也遇到不少的灾祸,但我还是留在 ‘他’ 的田里,享受与他一起的日子。甚至我也愿意牺牲不少的东西献给他。真的很辛苦,也流了不少的泪,很难埃过去,但没办法为了的国度的复兴的日子, 我必须这样做。。 但我决定牺牲的时候,真的意料不到的在同时间会遇到奇迹也同时间遇到不少的诱惑。

p/s: 我没有埋怨神我没有埋怨任何人,纯粹带着感恩的心来感谢他,带我经过暴风浪雨及平静的生活,使我更坚强,也时常想起他

透过去泗水沙菕玫瑰教会的旅程时,学会了我的泪不能在为自己的难题和困难而流而要为神的事情而流。

诗篇126:5-6
Psalm 126: 5-6
Those who sow in tears will reap with songs of joy.He who goes out weeping,carrying seed to sow,will return with songs of joy,carrying sheaves with him.
** 我已告诉过自己要把我的泪借给我的神, 我要使它成为复兴的种子,为失伤的灵魂哭泣祷告

我要为神死一千次,虽然很难但我不会放弃,我会像宝宝一样跌了就爬回起来

虽然现在的我还不能做100% 好的孩子,好的领袖,好的羊群,好的学生,等。。 但我相信有一天我一定会成为像芥菜种一样从最小的种子,变成最大的树木

2 comments:

Jasmine a.k.a Hui Shin said...

must jia you k... i believe God loves you so much and He has a lot of things installed for your singleness now. Never give up or cry over things that don't worth your tears. okay?

Jenjen said...

thanks ya my dear.. jia you together bah^^